Week 3 en 4 in Indonesië - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Manon en Dave - WaarBenJij.nu Week 3 en 4 in Indonesië - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Manon en Dave - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4 in Indonesië

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon en Dave

23 Januari 2014 | Indonesië, Padangbai

Medan (11 jan)
Na de jungle trek hebben we nog een dagje kunnen relaxen in Bukit Lawang (wat sliep dat bed heerlijk zeg!). De volgende dag zijn we terug gereisd naar Medan om vanuit daar naar Yogjakarta te gaan. Na een rot nacht met hamer- en klopgeluiden (ze waren 's nachts aan het werk bij het hotel ernaast) zijn we in de ochtend naar het vliegveld vertrokken, eenmaal op het vliegveld hebben we drie keer van gate moeten wisselen (lekker duidelijk allemaal), maar uiteindelijk zaten we in het juiste vliegtuig.

Yogjakarta (12 jan - 14 jan)
In Yogjakarta werden we opgewacht door Daniël van de homestay waar we overnachten. Die avond zijn we naar een grote shopping mall gegaan om te winkelen. De volgende dag ging Daniël met ons naar de Prambanan, een prachtige Hindoeïstische tempel. Toen we er overheen liepen had ik het gevoel dat wij als blanke toeristen een grotere attractie waren dan de tempel zelf. Daarna bracht Daniël ons naar een vulkaan in de buurt van Yogjakarta, maar vanwege hevige regenval hebben we deze helaas niet kunnen zien. 's Avonds zijn we naar een heerlijke Italiaanse pizzeria gegaan. De volgende dag moesten we al om 3 uur opstaan om de zonsopgang bij de Borobudur (Boeddhistische tempel) te bekijken. Vanuit een berg konden we over heel Yogjakarta kijken, met in het midden de Borobudur. Daarna naar de Borobudur zelf, de tempel bestaat uit allemaal bellen met daarin Boeddha-beelden. Ze zeggen dat als je de hand van de Boeddha binnenin kan aanraken, je eeuwig geluk zult hebben. Dit moesten we natuurlijk even proberen! Ook hier werden we weer constant gevraagd om op de foto te gaan (we werden bijna bedolven onder de schoolkinderen), uiteindelijk zijn we maar gevlucht haha. Eenmaal buiten de tempel bleven de verkopers ons maar lastig vallen, Manon werd zo boos op ene dat hij niet meer durfde en uiteindelijk maar afdroop. In de middag hebben we gerust en hebben we een voet- reflexologie massage laten doen. In de avond zijn we met Daniël en een Duitser die ook in de homestay verbleef naar een Indonesisch restaurant gegaan. Een aparte ervaring, maar erg lekker! Bij binnenkomst werd de hele tafel volgezet met allemaal kleine Indonesische gerechten, enkel van degene waar je van had gegeten hoefde je te betalen. Van alles kunnen proeven dus! 's Avonds zijn we al vroeg gaan slapen omdat we de volgende morgen naar Bali zouden vliegen.

Gili Trawangan (15 jan - 20 jan)
In de ochtend te laat opgestaan, waardoor we nog maar net t vliegtuig hadden gehaald (nog nooit zo snel door een vliegveld heengekomen!). Vanuit Denpasar in Bali zijn we doorgereisd naar Padangbai om vanuit daar naar Gili Trawangan te reizen. De fastboat naar Gili ging helaas niet vanwege te hoge golven, dus we moesten maar met de Ferry naar Lombok. Na 4 uur op de enorme Ferry kwamen we eindelijk aan in Lombok, vanuit daar moesten we met de taxi naar een andere havenplaats om dan weer met een bootje naar Gili te gaan. Eenmaal in de andere havenplaats van Lombok kregen we te horen dat het bootje pas de volgende dag zou vertrekken, terwijl van tevoren was verteld dat we direct naar Gili konden gaan. We hebben wel een goede deal kunnen krijgen voor de duiktrips, waarbij de overnachtingen en terugreis inclusief waren. De volgende dag vroeg in de ochtend naar Gili, we zaten in een klein bootje met heftige golven (we kwamen uiteindelijk zeiknat aan in Gili). De aankomst in Gili was prachtig, mooie witte stranden, overal bootjes en zitzakken aan t strand. Romano begon direct bij aankomst met zijn eerste duikles, en Dave en ik zijn lekker aan het strand gaan liggen met een mangosapje in de hand. In de avond speelde er een ontzettend goede liveband (het gitaarspel was echt ongelooflijk!) en hebben we genoten van een paar lekkere cocktails. De volgende dag gingen we met zijn drieën op de boot, Romano ging verder met zijn duikles en Dave en ik gingen voor het eerst weer eens duiken. Het duurde even voordat Dave en ik gewend waren aan het ademen onder water, maar na een korte refreshingcourse kon het avontuur eindelijk beginnen. De duiken waren heerlijk, Dave en ik zijn meteen weer hooked! 's Avonds zijn we lekker gaan eten op de foodmarket en hebben we een fishspa gedaan zodat we weer baby-zachte voetjes hadden erna. De ochtend erna weer vroeg opgestaan om de volgende duiken te doen. De eerste duik was een wrakduik en de volgende duik was langs een wall, bij beide duiken stonden er flinke stromingen (handig, zo hoef je bijna niets te doen). Ontzettend veel verschillende vissen gezien, zoals lionfish, cuttlefish, pufferfish en zelfs een aantal schildpadden die met ons mee zwommen! Helaas heeft onze onderwatercamera het niet overleefd, maar gelukkig wel nog een aantal mooie foto's eraan overgehouden. In de avond zijn we op bezoek gegaan bij een stel Duitsers, die met ons mee waren geweest op de duiktrips. De dag erna zijn we naar een andere accommodatie verhuisd, ene die net iets meer luxe had met zwembad en airco. In de avond hebben we een Indonesische kookcursus gehad, waar we diverse lekkere gerechten hebben geleerd (sticky rice, saté saus, kip in een pittige saus en gele curry). De laatste dag op Gili hebben we voornamelijk aan het zwembad en het strand gelegen en alvast de Ferry terug maar Bali geboekt.

• 23 Januari 2014 - 07:19

Tom:

Yo Dave & Manon,

Toffe avonturen weer hoor, ik kijk uit naar de foto's! Wel balen van de onderwatercamera.

Veel plezier nog :-)

• 23 Januari 2014 - 09:16

Jeanny :

He jullie drie het is wel super wat jullie allemaal mee maken. Ik hoop snel weer foto's te zien. Amuseer jullie en geniet.

• 23 Januari 2014 - 16:56

Jeu Senden:

Hoi Manon, Dave en Romano,
    Wat weer een heerlijk verslag van jullie fantastische reis. Ik verheug me al op de foto's.
    Is wel jammer van de onderwatercamera. Ik wens jullie verder een geweldige reis en geniet er van. Ik kijk al uit naar het volgende reisverslag.
    Groetjes, Nellie en Jeu

Klinkt wederom fantastisch!!

• 24 Januari 2014 - 20:12

Louis Senden:

Hoi Manon, Dave en Romano,

Geweldig reisverslag. De duiken lijken ons echt super! Verheug me al op de foto's. Jammer dat jullie camera de geest heeft gegeven.
    Geniet nog maar lekker van de trip en bij jullie thuiskomst verheugen wij ons al op jullie opgedane Indonesische kookkunsten ;-)

Groetjes Mam en Pap

• 25 Januari 2014 - 10:17

Bert En Marlies:

Hallo Manon en Dave,
    Harstikke fijn dat jullie zo,n goede vakantie hebben. Klooo, van die onderwatercamera.
    Laat de foto,s maar komen als het kan.
    Amuseer jullie nog.
    Gr.Bert en Marlies

• 25 Januari 2014 - 15:59

Manon En Dave :

Bedankt voor de reacties! Helaas van de camera inderdaad maar misschien komen we nog een nieuwe tegen. Op Facebook staan alle foto's tot nu toe, over een paar dagen zetten we nieuwe erbij! De waarbenjij-website is een beetje slecht geoptimaliseerd voor de iPad en dus wil het foto uploaden niet vaak lukken...

Groeten uit Ubud op Bali!